E - Integer Sequence Fair 解説 /

実行時間制限: 2 sec / メモリ制限: 1024 MB

配点 : 500

問題文

整数列を一堂に集めてその優劣を定める、整数列品評会が行われます。 品評会では、1 以上 K 以下の整数からなる長さ N の整数列すべてが審査対象となり、 審査対象の数列それぞれに対して 1 以上 M 以下の整数の点数をつけます。

「審査対象の数列それぞれに対して 1 以上 M 以下の整数の点数をつける方法」が何通りあるかを 998244353 で割ったあまりを出力してください。

ただし、2 つの方法が異なるとは「審査対象となるある数列 A = (A_1, A_2, \ldots, A_N) が存在して、 A に対してつける点数が 2 つの方法で異なる」ことを言います。

制約

  • 1 \leq N, K, M \leq 10^{18}
  • N, K, M は整数

入力

入力は以下の形式で標準入力から与えられる。

N K M

出力

「審査対象の数列それぞれに対して 1 以上 M 以下の整数の点数をつける方法」が何通りあるかを 998244353 で割ったあまりを出力せよ。


入力例 1

2 2 2

出力例 1

16

審査対象となる数列は、(1, 1), (1, 2), (2, 1), (2, 2)4 つです。「審査対象の数列それぞれに対して 1 以上 2 以下の整数の点数をつける方法」は、以下の 16 通りあります。

  • (1, 1)1 点、(1, 2)1 点、(2, 1)1 点、(2, 2)1 点をつける方法
  • (1, 1)1 点、(1, 2)1 点、(2, 1)1 点、(2, 2)2 点をつける方法
  • (1, 1)1 点、(1, 2)1 点、(2, 1)2 点、(2, 2)1 点をつける方法
  • (1, 1)1 点、(1, 2)1 点、(2, 1)2 点、(2, 2)2 点をつける方法
  • \cdots
  • (1, 1)2 点、(1, 2)2 点、(2, 1)2 点、(2, 2)2 点をつける方法

よって、16 を出力します。


入力例 2

3 14 15926535

出力例 2

109718301

998244353 で割ったあまりを出力することに注意してください。

Score : 500 points

Problem Statement

Integer Sequence Exhibition is taking place, where integer sequences are gathered in one place and evaluated. Here, every integer sequence of length N consisting of integers between 1 and K (inclusive) is evaluated and given an integer score between 1 and M (inclusive).

Print the number, modulo 998244353, of ways to give each of the evaluated sequences a score between 1 and M.

Here, two ways are said to be different when there is an evaluated sequence A = (A_1, A_2, \ldots, A_N) that is given different scores by the two ways.

Constraints

  • 1 \leq N, K, M \leq 10^{18}
  • N, K, and M are integers.

Input

Input is given from Standard Input in the following format:

N K M

Output

Print the number, modulo 998244353, of ways to give each of the evaluated sequences a score between 1 and M.


Sample Input 1

2 2 2

Sample Output 1

16

Four sequences are evaluated: (1, 1), (1, 2), (2, 1), and (2, 2). There are 16 ways to give each of these sequences a score between 1 and 2, as follows.

  • Give 1 to (1, 1), 1 to (1, 2), 1 to (2, 1), and 1 to (2, 2)
  • Give 1 to (1, 1), 1 to (1, 2), 1 to (2, 1), and 2 to (2, 2)
  • Give 1 to (1, 1), 1 to (1, 2), 2 to (2, 1), and 1 to (2, 2)
  • Give 1 to (1, 1), 1 to (1, 2), 2 to (2, 1), and 2 to (2, 2)
  • \cdots
  • Give 2 to (1, 1), 2 to (1, 2), 2 to (2, 1), and 2 to (2, 2)

Thus, we print 16.


Sample Input 2

3 14 15926535

Sample Output 2

109718301

Be sure to print the count modulo 998244353.