B - Tag /

Time Limit: 2 sec / Memory Limit: 1024 MB

配点 : 200

問題文

2 人の子供が数直線上で鬼ごっこをしています。鬼役の子供は今座標 A にいて 1 秒あたり距離 V 移動することができます。 また鬼から逃げている子供は今座標 B にいて 1 秒あたり距離 W 移動することができます。

鬼役の子供は相手と同じ座標にいるとき、相手を捕まえることができます。 今から T 秒の間に(ちょうど T 秒後も含む)鬼役の子供がもう一方の子供を捕まえることができるかどうかを判定してください。 ただし、2 人の子供は最適に動くとします。

制約

  • -10^9 \leqq A,B \leqq 10^9
  • 1 \leqq V,W \leqq 10^9
  • 1 \leqq T \leqq 10^9
  • A \neq B
  • 入力で与えられる値はすべて整数である。

入力

入力は以下の形式で標準入力から与えられる。

A V
B W
T

出力

鬼が捕まえることができるなら YES と、そうでないならば NO と出力せよ。


入力例 1

1 2
3 1
3

出力例 1

YES

入力例 2

1 2
3 2
3

出力例 2

NO

入力例 3

1 2
3 3
3

出力例 3

NO

Score : 200 points

Problem Statement

Two children are playing tag on a number line. (In the game of tag, the child called "it" tries to catch the other child.) The child who is "it" is now at coordinate A, and he can travel the distance of V per second. The other child is now at coordinate B, and she can travel the distance of W per second.

He can catch her when his coordinate is the same as hers. Determine whether he can catch her within T seconds (including exactly T seconds later). We assume that both children move optimally.

Constraints

  • -10^9 \leq A,B \leq 10^9
  • 1 \leq V,W \leq 10^9
  • 1 \leq T \leq 10^9
  • A \neq B
  • All values in input are integers.

Input

Input is given from Standard Input in the following format:

A V
B W
T

Output

If "it" can catch the other child, print YES; otherwise, print NO.


Sample Input 1

1 2
3 1
3

Sample Output 1

YES

Sample Input 2

1 2
3 2
3

Sample Output 2

NO

Sample Input 3

1 2
3 3
3

Sample Output 3

NO