E - Chmin XOR Game Editorial /

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配点 : 900

問題文

長さ N の非負整数列 A=(A_1,A_2,\dots,A_N) を用いて Alice と Bob はゲームをします。

Alice から以下の操作を交互に行います。先に操作が出来なくなった方が負けです。

  • A_i > A_i \oplus X を満たす整数 i が存在するような非負整数 X を選ぶ。
  • 1 \le i \le N に対して A_i\min(A_i,A_i \oplus X) で置き換える。

両者が勝つために最善な行動をしたとき、勝つのがどちらか判定してください。

ただしここで、\oplus はビットごとの排他的論理和を表します。

T 個のテストケースが与えられるので、それぞれについて答えを求めてください。

制約

  • 1 \le T \le 100
  • 1 \le N \le 100
  • 0 \le A_i \le 10^9

入力

入力は以下の形式で標準入力から与えられる。

T
\mathrm{case}_1
\mathrm{case}_2
\vdots
\mathrm{case}_T

ここで、\mathrm{case}_i とは i 個目のテストケースである。各テストケースは以下の形式で与えられる。

N
A_1 A_2 \dots A_N

出力

T 行出力せよ。

i(1 \le i \le T) 行目には、i 個目のテストケースにおいて Alice が勝つならば Alice、Bob が勝つならば Bob を出力せよ。


入力例 1

5
2
3 1
5
1 1 1 1 1
4
0 0 0 0
4
8 1 6 4
5
3 8 7 12 15

出力例 1

Bob
Alice
Bob
Bob
Alice

1 個目のテストケースは、あり得るゲームの進行として以下のようなものが考えられます。

  • Alice が X=3 を選ぶ。i=1 において 3 > 3 \oplus 3(=0) であるためこの選択は有効である。
  • A=(3,1) から A=(0,1) となる。
  • Bob が X=1 を選ぶ。i=2 において 1 > 1 \oplus 1(=0) であるためこの選択は有効である。
  • A=(0,1) から A=(0,0) となる。
  • Alice が選べる X が存在しないため、ゲームを終了する。

この場合 Bob が勝ちます。

2 個目のテストケースは、あり得るゲームの進行として以下のようなものが考えられます。

  • Alice が X=1 を選ぶ。i=1 において 1 > 1 \oplus 1(=0) であるためこの選択は有効である。
  • A=(1,1,1,1,1) から A=(0,0,0,0,0) となる。
  • Bob が選べる X が存在しないため、ゲームを終了する。

この場合 Alice が勝ちます。

Score : 900 points

Problem Statement

Alice and Bob are playing a game using a length-N sequence of non-negative integers A=(A_1,A_2,\dots,A_N).

Starting with Alice, they take turns performing the following operation. The player who cannot make a move first loses.

  • Choose a non-negative integer X such that there is an integer i satisfying A_i > A_i \oplus X.
  • For each 1 \le i \le N, replace A_i with \min(A_i,A_i \oplus X).

Determine who wins when both players play optimally.

Here, \oplus represents the bitwise XOR.

You are given T test cases. Find the answer for each of them.

Constraints

  • 1 \le T \le 100
  • 1 \le N \le 100
  • 0 \le A_i \le 10^9

Input

The input is given from Standard Input in the following format:

T
\mathrm{case}_1
\mathrm{case}_2
\vdots
\mathrm{case}_T

Here, \mathrm{case}_i is the i-th test case. Each test case is given in the following format:

N
A_1 A_2 \dots A_N

Output

Print T lines.

The i-th line (1 \le i \le T) should contain Alice if Alice wins, and Bob if Bob wins in the i-th test case.


Sample Input 1

5
2
3 1
5
1 1 1 1 1
4
0 0 0 0
4
8 1 6 4
5
3 8 7 12 15

Sample Output 1

Bob
Alice
Bob
Bob
Alice

In the first test case, one possible game progression could be as follows.

  • Alice chooses X=3. This choice is valid because 3 > 3 \oplus 3(=0) for i=1.
  • A=(3,1) becomes A=(0,1).
  • Bob chooses X=1. This choice is valid because 1 > 1 \oplus 1(=0) for i=2.
  • A=(0,1) becomes A=(0,0).
  • Since Alice cannot choose any X, the game ends.

In this case, Bob wins.

In the second test case, one possible game progression could be as follows.

  • Alice chooses X=1. This choice is valid because 1 > 1 \oplus 1(=0) for i=1.
  • A=(1,1,1,1,1) becomes A=(0,0,0,0,0).
  • Since Bob cannot choose any X, the game ends.

In this case, Alice wins.